Dynamics 365 forbindes gjerne med styring av salgsprosesser, men sannheten er at Dynamics 365-familien består av flere løsninger som enhver bedrift kan dra nytte av. Den store fordelen er at du kjøper kun det din organisasjon trenger, og du kan når som helst skalere løsningen. 

Dynamics 365 kan enkelt integreres mot Microsoft 365. Det betyr at du betaler en forutsigbar kostnad per bruker, samtidig som du har med deg dine verktøy på alle typer enheter, uansett hvor du er.

jeg vil gjerne bli kontaktet om Dynamics 365

Populære bruksområder

Virksomhetsstyring (ERP)

Modulen for virksomhetsstyring er en av de markedsledende ERP-systemet på markedet. Dynamics 365 Business Central (tidligere Navision) dekker de aller fleste behovene en bedrift har for å håndtere ordre, innkjøp, lager, produksjon, prosjekt, økonomi og mer.

Business Central passer er et allsidig ERP-system som passer godt som et rent økonomisystem eller for mer konkrete bransjer innen produksjon, prosjekt, varesalg eller logistikk.

Salg (CRM)

De aller fleste selgere og salgsbedrifter har kjennskap til Dynamics 365 Sales. Dette er et salgsverktøy som har sin styrke i salgsprosesser og kundeoppfølging. Verktøyet byr på enorme muligheter, og ofte handler om å tilpasse hvilke funksjoner man har nytte av. 

Gjør man noen enkle tilpasninger vil Dynamics 365 Sales gi deg strukturerte salgsprosesser og full kontroll på dine kundeaktiviteter.  

Kundeservice

I en ideell verden finnes det verken reklamasjoner, avvik eller problemer. På en annen side er Dynamics 365 Customer Service et ideelt verktøy. Derimot opplever de fleste bedrifter at saker må håndteres, og kundenes opplevelse av dette er meget viktig.

Med modulen for kundeservice kan man opprette saker som holdes åpne helt til saken avsluttet. Underveis kan man legge inn e-postkorrespondanse, dokumentasjon, tidsfrister og ansvarlige personer. 

Markedsføring

Markedsføring handler om å prøve og feile. Derimot er det avgjørende å skaffe innsikt i hvilke aktiviteter som lykkes, og hva som bør revurderes. Med Dynamics 365 Marketing får man tilgang på funksjoner som kampanjestyring, utsendelse av nyhetsbrev, opprettelse av arrangementer og statistikk. På denne måten kan du bli mer synlig og treffe bedre med gode budskap blant målgruppen din.

Service og oppfølging

I de aller fleste leveranser hvor man er ansvarlig leverandør, tegner man avtaler for service, vedlikehold og oppfølging. Med Dynamics 365 Field Service får en rekke nyttige funksjoner for å planlegging av servicebesøk, dokumentasjon (bilde/tekst) og arkivering av skjemaer.